+420 737 278 707 v pracovní dny 7:30 - 15:00

Hlasovátko

jednoduché, rychlé a zábavné formativní hodnocení žáků


Hlasovátko - praktický pomocník všech pedagogů
Hlasovátko - praktický pomocník všech pedagogů

Seznamte se s novou didaktickou pomůckou určenou nejen pro první stupeň ZŠ, kterou jsme navrhli ve spolupráci se speciálními pedagogy.

Hlasovátko je pomůcka určená k rychlému a přesnému zodpovězení otázky, kterou učitel/rodič žákům položil. Děti jednoduše otočí kolečkem na odpověď, o které si myslí, že je správná, a ukážou ji učiteli. Jelikož jsou všechny odpovědi barevně rozlišeny, pedagog velmi rychle jedním pohledem na třídu pozná, zda je odpověď správná či nesprávná. Hlasovátko obsahuje několik kotoučů s různými odpověďmi, tudíž ho lze využít mnoha způsoby. Kotouč s I/Y nebo Í/Ý je vhodný do hodin češtiny, kotouč s čísly do matematiky, kotouč se smajlíky zase využijí učitelé předškolních dětí, které ještě neumí číst, nebo učitelé cizích (anglického jazyka) jazyků trénují-li se žáky například vazbu I like/I do not like (mám/nemám rád). Hlasovátko oživí hodiny a zaroveň pomáhá dětem rozvíjet nejenom (kritické) myšlení, ale také postřeh, kreativitu a jemnou motoriku.

Pomůcka je primárně určena pro žáky prvního stupně základních škol, ale je využitelná i pro předškolní vzdělávání nebo druhý stupeň ZŠ, družiny, aktivní práci rodičů s dětmi a podobně. Jde o novinku, která by měla aktivizovat děti/žáky a měla by být oživujícím prvkem v hodině.
Metodiku k hlasovátkům zpracovali: Ing. Jitka Zelená a Mgr. Miloš Novotný.

Vývoj Hlasovátka jsme nechtěli uspěchat. Bylo testováno různými pedagogy v různých třídách a v mnoha situacích. Těší nás, s jak kladnou odezvou se připravovaný produkt setkal. Jeho kouzlo tkví zejména v jednoduchosti použití. Hlasovátka také pomáhají s překonáním jazykové bariéry.

Složení didaktické pomůcky a její zaměření
Tato výuková pomůcka, která podporuje jemnou motoriku, kreativitu a myšlení, se skládá ze tří barevných oboustranných kotoučů s různými variantami odpovědí na jednoduché otázky. V základní sestavě je dále podkladové nosné kolečko, 2 krycí kolečka s výřezem a obloukovým výstupkem, usnadňujícím manipulaci při otáčení. Pro zkompletování hlasovátka jsou přibaleny spojovací komponenty: jeden umělohmotný šroub s matičkou a dvěma podložkami.

Při skládání hlasovátka postupujeme následně: vybereme kolečko s vhodnými motivy, následně postavíme na lavici šroub hlavou dolů. Na něj postupně skládáme: podložku, celistvé podkladové kolečko (bílou stranou dolů), dále vybrané kolečko (s motivem nahoru), pak krycí kolečko s výřezem, opět podložku a nakonec matičku. Tu opatrně šroubujeme a utahujeme, ne úplně, ponecháme jemnou vůli pro otáčení. A je hotovo. Zbudou dvě kolečka s motivy a jedno náhradní kolečko s výřezem, ta použijete někdy jindy.

Hodnocení Hlasovátka z řad pedagogů:

„Hlasovátko lze dobře využít při společných rozhovorech s dětmi v komunitním kruhu. Při určování odpovědí na kladené otázky za pomocí smajlíků, u dětí předškolního věku není problém označení odpovědi ANO x NE. Děti nám pomocí smajlíků mohou také sdělit svou náladu. Dále sklouží k hodnocení prováděných činností s dětmi. Je možné využít i hlasovátko s číslicemi 1 až 5 pro přiřazování číslic k počtu předmětů.“
J. Štěpánková, MŠ Bystřice nad Pernštejnem

„Školní pomůcka hlasovátko mi přijde jako dobrý doplněk do výuky, oživení, rychlá zpětná vazba. Pedagog musí mít nachystané otázky, na které je možná jednoznačná odpověď, aby byli žáci schopni rychlé reakce. Nejširší využití vidím u I. stupně ZŠ.“
Ing. Jitka Zelená, školské projekty, Nové Město na Moravě

Hodnocení celé třídy zabere pár vteřin
Hodnocení celé třídy zabere pár vteřin
Metodika
Využití hlasovátka je velmi jednoduché. Okamžitě poskytne zpětnou vazbu na zadanou otázku. Pro rychlé a správné využití hlasovátka doporučujeme předchozí přípravu pedagoga, pokud bude potřebovat vytěžit v krátkém čase z reflexí co nejvíce.

Doporučujeme např. pro krátkou evaluaci na konci hodiny - pedagog má připravenou sadu 3-5 otázek a může jednoduše a rychle získat zpětnou vazbu, jak žáci pochopili výklad, téma, jak by ohodnotili pedagoga, sami sebe (autoevaluace), spolužáka apod. Pro lepší viditelnost i na větší vzdálenosti jsou písmena, čísla či obrázky barevně odlišeny. Pro rychlé zaznamenání četností odpovědí pedagogům doporučujeme, aby si připravili jednoduchou tabulku pro zápis. Poté si pedagog může v klidu vyhodnotit svoji hodinu, vytvořit si následnou evaluaci své hodiny. Možnosti využití hlasovátka jsou prakticky neomezené – záleží na každém, jak jeho potenciál využije.
V mateřských školách a u dětí, které ještě neumí číst nebo neznají dané znaky doporučujeme použít kolečko se symboly smajlíků.

Modelová situace
1. Učitel: vymyslí otázky, příklady
2. Žák: vybere vhodné kolečko s motivem a sestaví hlasovátko
3. Učitel: zadá otázku a zaznamená odpověď

Využívání hlasovátek jako doplňkových pomůcek výuky má široký potenciál, záleží jen na kreativitě a hranicích, které jim nastavíte, ať už jste pedagog nebo žák, role si můžete měnit.

Sestavené hlasovátko
Sestavené hlasovátko
Rozložené Hlasovátko
Rozložené Hlasovátko


České výrobky

Žádná Čína, komplet z Vysočiny

Doprava zdarma

U objednávek nad 1 000 Kč

Přímo od výrobce

Najdete u nás vše, co vyrábíme

Více než 25 let zkušeností

U nás nic neriskujete

Prázdný košík = smutný košík

Věříme, že si z naší nabídky určitě vyberete. Však se zkuste kouknout...

Prohlédnout katalog